17 Eylül 2019
  • Ankara25°C
  • İstanbul25°C
  • İzmir27°C
  • Adana30°C

KAMUDAKİ TÜM TAŞERON İŞÇİLERE KADRO TALEBİ TBMM’YE GELDİ

Teklif ile KİT ve özel bütçeli kamu kuruluşları ile kanunla kurulmuş birlik ve kooperatiflerde çalıştırılan taşeron işçilerin kadro alması amaçlanıyor. Kanun teklifi tam metni ve diğer tüm detaylar haberimizde yer alıyor.

Kamudaki Tüm Taşeron İşçilere Kadro Talebi TBMM’ye Geldi

12 Kasım 2018 Pazartesi 17:33

375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi 12 Kasım 2018 tarihi itibarıyla TBMM Plan ve Bütçe Komisyonuna sunuldu. Kanun teklifi ile Kamu İktisadi Teşebbüsleri ile Özel bütçeli kamu kuruluşları ile kanunla kurulmuş birlik ve kooperatiflerde çalıştırılan TAŞERON İŞÇİLERE kadro talep ediliyor.

TBMM’ye sunulan kanun teklifi ile yapılan açıklamada açılan davalar sonucu mahkemeler taşeron işçilerinin kamunun asli işçisi olduğu yönünde birçok karar vermiş, Yargıtay da bu kararları onamıştır denildi.

900 bin taşeron kadro aldı! 24 Aralık 2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile taşeron işçilere yönelik düzenleme yapılmıştır. Bu düzenleme ile 900 binden fazla taşeron işçisinin sürekli işçi kadrolarına geçti.

KİT ve bazı işçileri kapsamadı! Ancak yapılan düzenleme taşeron işçilerin tamamını kapsamamıştır. Kapsama alınmayan kuruluşların başında KİT'ler gelmektedir. KİT'leri ve özel bütçeli kamu kuruluşlarını kapsam dışında bırakmak eşitlik ve hakkaniyet ilkelerine aykırı olmuştur.

Taşeron kadrosunda % 70 sorunu! Tüm şartları taşıdıkları hâlde ihalelerin yaklaşık maliyeti içinde personel giderleri yüzde 70'in altında olduğu gerekçesiyle birçok bakanlık ve kurumda çalışan taşeron işçilere de kadro verilmemiştir.

Bilgi işlemci, laborant, tekniker, kimyager, radyolog, kiralık araç şoförü, joker işçi gibi binlerce taşeron işçisi kadro alamadığından büyük bir şok yaşamıştır. İhalelerde personel çalıştırmanın yanı sıra malzeme, cihaz, yazılım ve benzeri işlerde olması bu çalışanların taşeron işçisi olduğu gerçeğini ortadan kaldırmamaktadır.

4 Aralık 2017 tarihinden önce çalışmış olanların kapsam dışında bırakılmış olması da hakkaniyete uygun düşmemiştir. Çünkü yıllarca taşeron işçi olarak çalışıp 4 Aralık öncesi görevlerine son verilmiş olanlar kadro alamamış iken sadece 4 Aralık günü işe başlayanlarsa kadroya geçirilmiştir.

Amacın taşeron işçisi çalıştırılmasına son verilmesi olduğu düşünüldüğünde kurum ve ihale ayrımı yapılmadan taşeron işçilerin tamamının kadroya geçirilmesi daha uygun olacaktır, adalet ve eşitlik ilkeleri de bunu gerektirmektedir.

Kanun Teklifi ile en az altı ay taşeron işçisi olarak çalıştığı halde sürekli işçi kadrolarına alınmayan yüzde 70 mağdurları ve 4 Aralık mağdurları ile KİT’ler, özel bütçeli kamu kuruluşları ve kanunla kurulmuş birlik ve kooperatiflerde çalıştırılan taşeron işçilerinin sürekli işçi kadrolarında istihdamı öngörülmektedir. Kanun teklifi tam metni için TIKLAYINIZ.

Yorumlar
MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.