18 Ekim 2018
  • Ankara21°C
  • İstanbul20°C
  • İzmir21°C
  • Adana31°C

ÇALIŞMA BAKANLIĞINDAN ÜÇ MADDELİK TAŞERON GENELGESİ

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB) taşerona kadro sürecinde devam eden iş ve işlemlerle ilgili olarak tüm Bakanlıklara Genelge gönderdi. Genelge ile üç önemli detaya yer verildi. İşte taşeron kadro sürecinde Çalışma Bakanlığının son genelgesinin

Çalışma Bakanlığından Üç Maddelik Taşeron Genelgesi

19 Mart 2018 Pazartesi 10:39

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma Genel Müdürlüğü tarafından 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 üncü Maddesi ile ilgili hükümde yer alan üç önemli hususa yer verildi. Askerlik ödevi, istirahat raporu, ücretli ve ücretsiz izin ile diğer eksik gün bildirimi nedenleri ve hizmetlerin aksamaması amacıyla çalıştırılan işçilerle ilgili detaylara yer verildi.

4 Aralık 2017 itibarıyla taşeron kadrosu verilecek işçilerle ilgili olarak askerde olanların asker dönüşü işe başlatılması istendi. Ayrıca 2017 Aralık ayı primleri eksik olsa dahi taşeron işçilerin kadro sürecinin tamamlanması gerektiği belirtildi. Son olarak da istirahat durumuyla ilgili olarak idarelerde işlerin aksatılmaması için ikame işçilerin de şartları sağlaması halinde kadroya geçiş süreçlerinin tamamlanması istendi. Bu 3 hükümle ilgili olarak kadro süreçlerinin tamamlanmasına dair resmi yazı şu şekildedir.

24 Aralık 2017 tarihli ve 30280 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 127’nci maddesiyle 27 Haziran 1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen geçici 25 inci maddeye dayanılarak, "Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alım Sözleşmeleri Kapsamında Çalıştırılmakta Olan İşçilerin Sürekli İşçi Kadrolarına veya Mahalli İdare Şirketlerinde İşçi Statüsüne Geçirilmesine İlişkin 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve Geçici 24 üncü Maddelerinin Uygulanmasına Dair Usul ve Esaslar" yayımlanmıştır. Anılan usul ve esasların "Tereddütleri giderecek idarelerin belirlenmesi" başlıklı 51 inci maddesi uyarınca Bakanlığımız görev alanına giren hususlarda, aynı yönde gelen görüş taleplerine ilişkin olarak uygulama birliğinin sağlanması amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılması gerekli görülmüştür:

Askerlik ödevi! 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 23 üncü maddesinin üçüncü fıkrası "Birinci fıkradaki personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında bulunmakla birlikte 4 Aralık 2017 tarihinde doğum veya sağlık kurulu raporuyla belgelendirilen sağlık sorunları nedenleriyle iş sözleşmeleri askıda olanlar veya anılan tarih itibarıyla askerde bulunanlar hakkında da bu madde hükümleri uygulanır, ..." hükmünü amirdir.

Bu itibarla, 4857 sayılı İş Kanununun 31 inci maddesinde belirtilen askerlik ödevi nedeniyle işten ayrılan işçilerden 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla askerde bulunan işçiler ile askerlik ödevi 4 Ekim 2017 tarihinde bitmiş olmakla birlikte işe dönmek için kanunda öngörülen iki aylık sürede henüz işe başlatılamamış olan işçilerin de, geçiş düzenlemesinden yararlandırılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.

Geçiş için öngörülen 10 günlük başvuru süresi ve akabindeki geçiş süreçleri 4 Aralık 2017 tarihinde askerlik ödevini yerine getirmekte olanlar için, bu ödevin bitişinden itibaren ilgili kanunda belirtilen işe başlatılma süresi de dikkate alınarak başlatılacaktır. Yanı askerlik ödevi sona erdikten sonra 10 gün içinde başvuruda bulunulması halinde idarelerce bu başvuruların kabul edilmesinin ve geçiş sürecinin bu durumda olan her işçi için usul ve esaslara uygun şekilde uygulanmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.

İstirahat raporu, ücretli ve ücretsiz izin ile diğer eksik gün bildirimi nedenleri! 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen geçici 23 üncü maddenin birinci fıkrasında, "4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuattaki hükümler uyarınca personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yükleniciler tarafından 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla çalıştırılmakta olanlardın düzenlemeden yararlandırılacakları hüküm altına alınmış ve aynı maddenin ikinci fıkrasında "Birinci fıkrada yer alan 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla çalışıyor olmak şartının tespitinde, Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmiş olan sigortalı işe giriş bildirgeleri, işten ayrılış bildirgesi ve aylık prim ve hizmet belgeleri esas alınır.

Ancak söz konusu tarihe ilişkin olarak anılan Kuruma yasal süresi dışında verilen belgelere dayanılarak bu madde hükmünden yararlanılamaz." denilmek suretiyle 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla çalıştırılma şartının tespitinde Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtlarının esas alınacağı belirtilmiştir.

4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla çalıştırılma şartı, alt işveren ile işçi arasında devam eden bir iş sözleşmesinin varlığını ve işçinin söz konusu hizmet alımı nedeniyle yürütülen işler için Sosyal Güvenlik Kurumu'na tescil edilen işyerinden sigortalı olarak bildirimini ifade etmektedir. Dolayısıyla, iş sözleşmesi devam eden ve 2017/Aralık ayı aylık prim ve hizmet belgesinde yer alan işçilerden; tek hekim heyet raporu ile istirahat izni kullanan, ücretli veya ücretsiz izinde bulunan veya 12 Mayıs 2010 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği'nde belirtilen diğer eksik gün bildirimi hallerinden biri nedeniyle fiilen 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla çalışmamış olan işçilerin, 4S57 sayılı İş Kanunu bakımından iş sözleşmeleri sona ermiş sayılmadığından geçiş düzenlemesinden yararlandırılması gerektiği düşünülmektedir.

Hizmetlerin aksamaması amacıyla çalıştırılan işçiler! Alt işveren tarafından ihale kapsamında askerlik, izin, istirahat vs. haller nedeniyle çalıştırılamayan işçilerin yerine idarelerde hizmetlerin aksamaması için istihdam edilen (ikame) işçilerden, 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla idarelerindeki alt işveren işyerinde çalıştırılma şartını yukarıda yapılan açıklamalar ve düzenlemenin ilgili hükümleri çerçevesinde sağlayanların geçiş düzenlemesinden yararlandırılması gerektiği düşünülmektedir denildi. Genelgenin tam metni için TIKLAYINIZ.

Yorumlar
MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.