15 Eylül 2019
  • Ankara17°C
  • İstanbul23°C
  • İzmir24°C
  • Adana31°C

4B VE 5393 SÖZLEŞMELİ MEMURLARIN 4A KADROSU TALEBİ VE SEBEPLERİ

My Memur takipçisi sözleşmeli personel tarafından kaleme alınmış, 4B ve 5393 sözleşmeli memurların 4A kadrosu talebi ve sebepleri konulu yazıyı sizler ile paylaşıyoruz.

4B ve 5393 sözleşmeli memurların 4A kadrosu talebi ve sebepleri

05 Nisan 2016 Salı 09:14

My Memur olarak tarafımıza iletilen soruları cevaplamayı, sorunları ise gündeme taşımayı kendimize bir ilke edindik. X Bakanlık bünyesinde çalışan bir takipçimiz binlerce kişiyi ilgilendiren 657/4B ve 5393 Sözleşmeli Memurların 4A Kadrosu Talebi Ve Sebepleri ile alakalı konuyu kaleme almış. Bizde Takipçimizin yazdığı yazıya dokunmadan aynen sizler ile paylaşıyoruz.

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4B maddesine ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49. Maddesine göre; belediyelerde, bakanlıklarda ve bakanlıklara bağlı kuruluşlarda norm kadro karşılığı, istisnasız tam zamanlı olarak çalışan mimar, mühendis, avukat, hemşire, programcı, çözümleyici, tekniker, teknisyen ve daha birçok bölümünden mezun olmuş, meslek mensubundan oluşan alanlarında uzman teknik personeller olan Sözleşmeli Devlet Memurlarıyız.

En önemli fark; 657/4A’ya göre çalışan kadrolu memurun yüksek iş güvencesi varken sözleşmeli memurlar idare ile senelik sözleşme imzalamakta olup iş güvenceleri idarecilerin iki dudağı arasındadır. Sözleşme fesih maddesinde yer alan hizmetin gerektirdiği pozisyona ihtiyaç kalmaması gerekçesi ile ortada haklı bir gerekçe olmadan, keyfi olarak idare tarafından sözleşmeler fesih edilebilmekte ya da yılbaşında yenilenmeyebilmektedir. Birçok sözleşmeli memurun görevine bu gerekçe ile son verilmiş ve işe iade davaları açılmıştır.

Kadrolu kadın memurun süt izni üç saat iken sözleşmeli kadın memurun süt izni bir buçuk saattir. Kadrolu kadın memurun doğum izni sonrası çocuk sayısına göre iki-dört-altı ay yarım zamanlı ve tam maaşlı çalışma hakkı varken sözleşmeli kadın memurun yoktur. Eşi doğum yapan erkek kadrolu memura on gün izin verilirken sözleşmeli erkek memura iki gün izin verilmektedir.

Kadrolu memur yıllık izinlerini bir sonraki seneye devredebilirken sözleşmeli memurular devredememektedir. Sözleşmeli memurlar istisnai durumlar dışında görevde yükselememekte ve idareci pozisyonunda görev alamamaktadır. Sözleşmeli Memurlar derece-kademe ilerlemesi ve arazi tazminatı gibi ek ödemelerden de yararlanamamaktadır. Ayrıca sene içerisinde vergi dilimlerine erken girmesinden dolayı maşlarında büyük düşüşler yaşamaktadır.

Kadrolu memur bulunduğu kurumun tayin yönetmeliğine göre tayin hakkına sahipken sözleşmeli memurlar çalıştıkları kurumdan başka bir kuruma geçiş hakları yoktur. Bu engel aile bütünlüğü ilkesi ile ters düşmekte ve aileleri parçalanmanın eşiğine sürüklemektedir.

İki ayrı statü arasında ciddi farkların varlığı, sözleşmeli memurların adalet duygusunun zedelenmesine, iş yeri motivasyonun düşmesine ve psikolojik anlamda yıkıma maruz kalmasına neden olmaktadır. Bu etkiler sözleşmeli memurun iş yeri performansının azalmasına ve kısa zamanda yoğun mesleki tükenmişlik yaşamasına yol açmaktadır. Sürecin uzaması ile birlikte her bir bireyin hayatında telafisi mümkün olmayan kalıcı psikolojik etkiler bırakmasının gözden kaçırılmaması gerekmektedir.

Sonuç olarak; Taşeronların kadroya geçirilme kararının alındığı ve çalışmaların başlatıldığı bu süreçte sözleşmeli memurların kapsam dışı bırakılması iş barışını olumsuz yönde etkileyeceğini düşünmekteyiz. Aynı kurumda kadrolu (657/4A) memurlarla aynı alım yöntemiyle yerleşen ve aynı işleri yapan 657’nin içinde 4B maddesine ve 5393’e tabi olan sözleşmeli memurların da kurum ayrımı yapılmadan kadro çalışmasına dâhil edilmesini Sayın Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız, Bakanlarımız ve milletvekillerimizden en içten dileklerimizle talep etmekteyiz. 2011 ve 2013 yıllarında kadroya geçirilen sözleşmeli memurlara gösterilen duyarlılığın, Maliye ye yükü olmayan sayıları 50 bini aşan biz sözleşmeli memurlara da gösterilmesini diler saygılarımızı sunarız. 04.04.2016

Yorumlar
MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.